Thursday, June 2, 2011

banyak betul "PERSOALAN"..ish..

Diri Ini..... Sylvia Empunya Cerita
Vea terjaga,
Soalan pertama dalam otak..
kenapa kosong benar rasa hati ini?..

Vea bangun,
Soalan kedua dalam otak,
Kenapa kaki rasa terapung?

Vea buat kerja,
Soalan ketiga dalam otak,
Kenapa bengap sangat akal aku ini?

Vea makan,
Soalan keempat dalam otak,
Kenapa tak rasa apa pun lauk ini?

Vea jalan - jalan,
Soalan kelima dalam otak,
Kenapa aku tak rasa bahang kepanasan ini?

Vea berbual - bual,
Soalan keenam dalam otak,
Kenapa aku tak faham lawak ini?

Vea mandi,
Soalan ketujuh dalam otak,
Kenapa aku tak rasa bersih lagi?

Vea tidur,
Soalan kelapan dalam otak,
Kenapa aku rasa sesak nafas lagi?


Pepatah ada berkata,
Setiap yang hidup akan mati jugak,
Jadi perlukah aku matikan sahaja diri ini,
Agar aku tahu yang aku pernah hidup?

DETIK WAKTU DAN SURATAN SIAPA TAHU KETENTUAN.

tersentuh dengar lagu nie..

0 insan hati:

 

Dear Diary of Sylvia Copyright © 2012